زائر امام حسین(ع) زائر خداست
نظرات | ادامه مطلب

کربلا


امام رضا (ع) برای زیارت امام حسین(ع) و نیز استشفا به تربت حسینی، آثار و فواید زیادی را ذکر کرده‌اند و آن را باعث آمرزش گناهان برشمرده‌اند.


زیارتی از سر شوق

در روایات اهل بیت (ع) برای زائر قبر حسین (ع) درجات بسیار بالایی ذکر شده است. از جمله در روایتی آمده است که هر کس از روی شوق و ذوق به زیارت امام حسین (علیه‌السلام) برود، خداوند متعال، هزار حج و هزار عمره قبول شده برایش می‌نویسد و اجر و ثواب هزار شهید از شهدای بدر و اجر هزار روزه‌دار و هزار صدقه قبول شده و آزاد کردن هزار بنده برایش منظور می‌شود و پیوسته در طول ایام سال، از هر آفتی که کمترین آن شیطان است، محفوظ ماند و خداوند متعال، فرشته کریمی را بر او می‌گمارد تا او را از هر طرف نگهبانی کند و چنانچه در بین سال بمیرد، فرشتگان رحمت الهی بر او حاضر و پس از غسل و کفن او، برایش استغفار و طلب آمرزش کرده و تا قبرش او را همراهی می‌کنند.

آنگاه روزنه‌ای به طول شعاع چشم در قبرش ایجاد می‌نمایند. او را از فشار قبر ایمن داشته و از خوف و ترس دو فرشته نکیر و منکر دور سازند و برایش دری به سوی بهشت گشوده و نامه اعمالش را به دست راستش بدهند و تا روز قیامت، نوری به وی اعطا می‌شود که از پرتو آن، مغرب و مشرق روشن گردد. پس منادی ندا می‌کند: این کسی است که از روی شوق و ذوق حضرت امام حسین (علیه‌السلام) را زیارت کرده است. پس از این ندا، همه به او غبطه خورده و آرزو می‌کنند که ای کاش آنان نیز زائر حسین بن علی (علیه‌السلام) بودند. (1)



:: مرتبط با: عمومی .اسلامی .قران. ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/26
زمان : 08:19 ق.ظ
یتیم نوازی در منش علما
نظرات | ادامه مطلب

رهبران دینی، به عنوان پیشروان عرصه علم و عمل، بر تقویت حس همدلی و ترویج فرهنگ الهی اكرام ایتام تاكید كرده و خود در این زمینه پیشقدم بوده و هستند.

مناسبات اجتماعی در طول تاریخ، به علت عدم برخورداری همه افراد از شرایط برابر، فقر، حوادث خواسته و ناخواسته و.... همواره شاهد پدیده های ناگزیری بوده است كه متن جامعه را درگیر خود كرده اند. از این دست مسائل كه در همه جوامع با اختلاف عقیده و نژاد و تاریخ و..... وجود داشته و با خود مشكلاتی را نیز برای این جوامع به ارمغان آورده است، وجود كودكانی است كه به علل مختلف از نعمت پدر محروم بوده و  در حرمان والدین خود، سوخته و ساخته اند. درد این كودكان فراتر از مسائل مادی، شامل رنج های روحی عمیقی می باشد كه از ناحیه فقدان پدر و مادر، گریبانگیر آنان شده است  و لذا برای این قسم بچه ها،  آن چه که از خوراک و پوشاک مهم تر است، محبت و مورد توجه واقع شدن است؛ چرا که انسان موجودی لطیف و تشنه محبت، به ویژه در دوران کودکی است.

 

در حقیقت نیاز به محبت و توجه، در هر انسانی وجود دارد و همین عامل است که سبب رشد انسان می شود، حال آن که این نیاز و خواسته در کودکان شدیدتر بوده و به وسیله والدین رفع می گردد؛ در حالیكه یتیم در کودکی از این نعمت محروم است. با توجه به مقدمه ای كه از نظر گذشت، یكی از فضائل اخلاقی در فرهنگ اسلامی توجه به امر ایتام و یتیمان جامعه است. «یتیم» از ریشه «یتم» است و به معنای فقدان پدر می باشد.(1) از امام کاظم - علیه السلام - سوال شد که چه زمانی «یتم» قطع می شود؟ حضرت پاسخ دادند: وقتی فرزند به سن بلوغ می رسد و اخذ و عطا را تشخیص می دهد.(2) قرآن كریم مومنان را به رعایت این امر مهم دعوت نموده و اجر و پاداش فراوانی برای آن در نظر گرفته است و در مقابل، هر گونه ظلم و بد رفتاری با آنان را سرزنش و گناهی نابخشودنی شمرده است. « لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آَمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآَخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِیِّینَ وَآَتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبَى وَالْیَتَامَى وَالْمَسَاكِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَالسَّائِلِینَ وَفِی الرِّقَابِ .....( بقره/177)؛ نیکوکاری آن نیست که روی خود را به سوی مشرق و [یا] مغرب بگردانید بلکه نیکی آن است که کسی به خدا و روز بازپسین و فرشتگان و کتاب [آسمانی] و پیامبران ایمان آورد و مال [خود] را با وجود دوست داشتنش به خویشاوندان و یتیمان و بینوایان و در راه ماندگان و گدایان و در [راه آزاد کردن] بندگان بدهد.»



:: مرتبط با: عمومی .اسلامی .قران. ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/26
زمان : 08:17 ق.ظ
مراسم شب هشتم محرم ۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی
نظرات |

تیم دانلودها و بلاگ امام حسن مجتبی (ع) فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و آغاز دهه محرم را به تمامی شیعیان جهان تسلیت گفته و سعی بر آن است تا هر شب ، مراسم آن شب برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وبسایت دانلودها قرار بگیرد. مراسم شب هشتم محرم 92 با مداحی حاج محمود کریمی تهیه و جهت دانلود قرار داده شده است. التماس دعا

3 مراسم شب هشتم محرم ۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی

 

source مراسم شب هشتم محرم ۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی منبع: هیات رایت العباس و ثارالله

password مراسم شب هشتم محرم ۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی پسورد فایل: www.downloadha.com

download مراسم شب هشتم محرم ۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی لینک دانلود (هیئت رایت العباس) – 58.71 مگابایت | لینک کمکی | لینک کمکی ۲

 



:: مرتبط با: دانلود مداحی , دانلود مداحی حاج محمود کریمی ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/21
زمان : 08:59 ق.ظ
عباس علیه السلام، سرّی ناپیدا
نظرات | ادامه مطلب

حضرت عباس

قربان عاشقی كه شهیدان كوی عشق                     در روز حشر رتبه او آرزو كنند

عباس نامدار كه شاهان روزگار                                 از خاك كوی او طلب آبرو كنند

درگاه او چو قبله ارباب حاجت است              باب الحوائجش همه جا گفت وگو كنند(1)

 

در زیارت نامه حضرت عباس علیه السلام می خوانیم:

« فنعم الأخ المواسی » كلمه « نعم » در عربی برای انشاء مدح به كار می رود یعنی تو خوب برادری بودی كه با برادر خود مواسات را رعایت نمودی و هر آنچه كه برای خود می پسندی برای برادرت نیز پسندیدی!

در بین صفات حضرت اباالفضل علیه السلام صفت برادری ایشان از امتیازی خاص برخوردار است چرا كه در زیارتنامه ایشان روی این صفت تكیه ای ویژه شده است و از طرفی همه آن چه كه ما در مورد ایشان نسبت به برادرشان امام حسین علیه السلام نیز می دانیم این مطلب را تأكید می نماید!

می توان به جرأت ادعا نمود كه همانطور كه هارون و موسی دو برادری بودند كه در برادری نمونه بودند و بی نظیر و همانطور كه نبی مكرم اسلام صلی الله علیه و آله نیز با حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام در زمینه برادری الگو بودند و همانطور كه امام حسن و امام حسین علیهماالسلام نیز در همین زمینه اسوه بودند چهارمین مثال و الگو برای برادری امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام می باشند!!

شیعیان در طول اعصار و قرون از مقرون ساختن افراد با ائمه معصومین علیهم السلام همواره پرهیز داشته اند و أحدی را با آنان قابل مقایسه ندانسته اند اما موارد استثنا نیز وجود داشته، بی شك اولین غیر معصومی كه انسان از مقرون ساختن اسم مبارك او در كنار معصوم و از تالی تلو دانستن او نسبت به معصوم واهمه ای به خود راه نمی دهد جناب عباس بن علی علیهماالسلام است!!

ائمه معصومین ما فرزندان یا برادران زیادی داشتند اما هیچ كدام از آن فرزندان یا برادران، موقعیتی را كه عباس بن علی علیهماالسلام در قلوب شیعیان به تصرف درآورده است نتوانسته اند كه فتح كنند!

برای پی بردن به كرامات اولیاء الله لازم نیست كه فقط به نصوص دینی و تاریخی مراجعه نماییم یكی از راه هایی كه ما را به كرامات و فضائل آنها رهنمون می سازد توسل و تجربه در این زمینه می باشد فلذا همه می دانیم كه شیعیان عده خاصی از اولیاء را باب الحوائج می نامند بدون این كه در این مورد نص خاصی از طرف معصوم وجود داشته باشد


:: مرتبط با: امام حسین علیه السلام ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/21
زمان : 08:57 ق.ظ
کدام صف نماز ؟!
نظرات | ادامه مطلب

امام حسین

ناگاه با صدای نگران زینب علیهاالسلام به خود آمد: «برادر جان! این صداها را نمیشنوی که چقدر نزدیک شده اند».[1] حسین علیه‌السلام خواهر را دلداری داد. سپس عباسش را صدا زد: «عباس، برادرم! جانم فدایت باد. بر اسب بنشین و نزد اینان برو ... و بپرس چه میخواهند».[2] اباالفضل علیه السلام رفت و بازگشت: «میگویند دستور آمده که همین حالا یا تسلیم شوید یا با شما میجنگیم!»

سیدالشهدا علیه السلام رو به برادر کرد و گفت: «بازگرد و اگر میتوانی کارشان را تا فردا تاخیر انداخته، امشب آنان را از ما دور کن. چه بسا امشب برای پروردگارمان نماز خوانده، صدایش زده، و استغفار کنیم. خدا میداند که من نماز خواندن برایش، تلاوت کتابش و دعا و استغفار را بسیار دوست دارم». عباس علیه‌السلام که مدال «بنفسی أنت»[3] سیدالشهدا علیه السلام را بر سینه دارد دوباره به سوی لشکر عمر سعد رفته، جنگ را تا صبح فردا به تاخیر میاندازد.

شاید بتوان گفت این تنها موردی است که امام حسین علیه السلام ، کوه عزت و شجاعت، مهلتی از دشمن میخواهد. حضرت میداند که پایان این جنگ مساوی با پایان عمر اوست و دیگر در این دنیا نخواهد ماند. اما همانطور که پدرش فرمود «دنیا مسجد محبان و دوستان خدا است».[4] امام حسین علیه السلام شبی را فرصت میخواهد تا در دل تاریکی آن سر به سجده گذاشته با خدای خود راز و نیاز کند. این بیان اباعبدالله علیه السلام جایگاه نماز و توجه به خداوند متعال در زندگی انسان مۆمن را آشکارا نشان میدهد.

گزارشی که از اردوگاه امام حسین علیه السلام در شام تاسوعا نقل شده است بیانگر آن است که در آن شب تمام یاران سیدالشهدا علیه السلام در حال مناجات و راز و نیاز با خدای متعال بوده اند. سید ابن طاووس در مقتل گرانسنگ خود، لهوف، احوال امام و یارانش را چنین نقل کرده است: «باتَ الحُسَینُ و أصحابُه تِلكَ اللَّیلَةَ و لَهُم‏ دَوِیٌ‏ كدَوِیِّ النَّحلِ ما بَینَ راكِعٍ و ساجِدٍ و قائِمٍ و قاعِدٍ».[5] «حسین و یارانش آن شب را تا صبح، گروهی در رکوع ، عده ای در سجود، جمعی ایستاده و برخی نشسته، بیدار بودند و در اردوگاهشان زمزمه ای مانند صدای کندوی زنبور پیچیده بود».

نماز و تلاوت قرآن همان امری است که امام حسین علیه السلام به خاطر آن از دشمن خود مهلت خواسته است.  با این حال برخی نکات تاریخی نشان از آن دارد که اهل نماز بودن ملاک کاملی برای سنجش ایمان افراد نیست.

آنچه شب قبل از جنگ نهروان را با شب عاشورا متفاوت کرده بود، شراب خواری خوارج و عبادت اصحاب امام حسین علیه السلام نبود؛ بلکه زمزمه های عبادت هر دو اردوگاه مانند صدای کندوی زنبوران به گوش میرسید. تفاوت در نماز بی ولای آنان و نماز با ولای اینان بود

جندب بن زهیر در توصیف احوال جمعیت خوارج دقیقا عبارت سید بن طاووس در توصیف اصحاب امام حسین علیه السلام را به کار برده است. جندب میگوید زمانی که خوارج بیعت امام علی علیه السلام را شکسته و به نبرد برخواستند، حضرت برای جنگ با آنان حرکت کرد و ما نیز با حضرت حرکت کردیم. شب هنگام به نزدیک لشکرشان رفتم. «لَهُم‏ دَوِیٌ‏ كدَوِیِّ النَّحلِ» «در اردوگاهشان زمزمه ای مانند صدای کندوی زنبور پیچیده بود».[6]



:: مرتبط با: امام حسین علیه السلام ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/21
زمان : 08:56 ق.ظ
 

 




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات