سایت مرکز اطلاع رسانی آل البیت پایگاهی برای کودکان و نوجوانان
نظرات |

لطفا جهت فرهنگسازی استفاده صحیح از اینترنت و آشنایی هرچه بیشتر کودکان در این مورد اطلاع رسانی کنید . با سپاس 


کودکان و نوجوانان

مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت (ع) زیر نظر دفتر آیت ا... العظمی سیستانی با هدف گسترش فرهنگ تشییع در قالب پایگاه های اینترنتی و ایجاد ارتباط دو سویه جامعه دینی با عصر تکنولوژی در بهار 1377 تاسیس و در روز مصادف با عید غدیر افتتاح گردید . این مرکز فعالیت خود را در سال 1379 در اصفهان آغاز کرد، مرکز اصفهان با نام مبارک حضرت بقیه ا... الاعظم (عج) متبرک گردید و پایگاه اینترنتی  www.montazar.net به 3 زبان فارسی عربی و انگلیسی راه اندازی شد.  در سال 1380 و در روز ولادت حضرت فاطمه زهراء (س) شبکه یا زهرا نیز در اصفهان راه اندازی شد، که این پایگاه با آدرس  www.yazahra.net در 3 زبان فعالیت می کند.

مرکز اطلاع رسانی آل البیت یک پایگاه اینترنتی است که در بخشی مجزا در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد . این سایت علاوه بر پرداختن به موضوعات مرتبط با کودکان و نوجوانان بخشی هم مربوط به والدین دارد که در آن آگاهی های لازم برای برخورد با کودکان و نوجوانان را به خانواده ها ارائه  می دهد.

در سال 1386 پس از تلاش های مستمر با هدف ایجاد امكانات لازم جهت رشد و پرورش فكری و ذوقی كودكان و نوجوانان موفق به تاسیس شبکه کودک و نوجوان به صورت کاملا تخصصی شد که این پایگاه با آدرس www.shiachildren.com  و به زبان فارسی قابل دسترسی است.

بخش کودک و نوجوان این سایت شامل بخش های مختلفی می باشد و موضوعات علمی و آموزشی، مذهبی، سرگرمی و ... را به گونه ای مطرح می کند که برای کودکان و نوجوانان قابل فهم و استفاده باشد. این سایت در ارائه مطالب خود در همه ی بخسشها مسائل دینی و اعتقادی را درنظر می گیرد.

 

بخش کودک و نوجوان مرکز اطلاع رسانی آل البیت با در نظر گرفتن این اهداف شکل گرفته است:

 1. حق دسترسی آزاد و سالم کودکان به اطلاعات و دانش

 2. تبلیغ و ترویج غیرمستقیم آموزه های دینی با رویکرد مذهب تشیع در میان کودکان و نوجوانان

 3. ایجاد فضای سالم و ایمن و کاربردی برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و اینترنت

 4. پرورش خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان

 5. دسترسی به امکانات آموزش مجازی است

 6. آشنایی با مهارت های زندگی

 7. دسترسی همه ی مناطق، شهری، روستایی و کلیه کودکان و نوجوانان به منابع جدید اطلاعاتی

8.  کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی در اثر مواجه با فناوری های نوین با ارائه آموزشهای مناسب

9.  ایجاد زیر ساخت فرهنگی، دینی، اخلاقی و رفتاری مناسب کودکان مسلمان در سراسر دنیا

 10. ایجاد بانک اطلاعاتی و کتابخانه دیجیتالی جهت استفاده همه کودکان و نوجوانان

11.  افزایش ظریب ایمنی در فضای اینترنت و محیطهای مجازی با ارائه راهکار مناسب

 12. ایجاد ارتباط دوسویه میان والدین، مربیان و کودکان و نوجوانان ایرانی و عرب و انگلیسی زبان در سراسر دنیا

 13. افزایش سطح علمی و دانش عمومی والدین و کاهش فاصله شکاف بین نسلها

 14. ایجاد محیط مشاوره ای و گفتگو جهت والدین ، فرزندان و مربیان



:: مرتبط با: عمومی .اسلامی .قران. ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/28
زمان : 08:01 ق.ظ
شور و شعور عزاداری در تلویزیون!
نظرات | ادامه مطلب


یکی از تفاوت های عمده و اساسی رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با سائر کشورها،مخصوصا کشورهای غیر مسلمان،مناسبت های مذهبی است که ایام شادی و سوگواری برای اهل بیت علیهم السلام را در بر دارد و به همین جهت،پخش برنامه های مختلف دراین ایام با تفاوت هایی نسبت به روزهای قبل انجام می شود و رسانه ملی نیز به عنوان سفیر فرهنگی در این عرصه،مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد.

عزاداری

از جمله مناسبت های مهمی که نقش و مسئولیت رسانه ملی در آن بسیار پر رنگ می باشد، ماه محرم الحرام و مخصوصا دهه اول آن است که با توجه به اعتقاد و محبتی که در مردم نسبت به سید و سالار شهیدان اباعبد الله الحسین می باشد، مورد استقبال بیشتری نسبت به رسانه های خارج از کشور قرار می گیرد و بسیاری از مردم با خاموش کردن ماهواره،در این ده روز توجه بیشتری به این رسانه پیدا می کنند.

هر چند که بسیاری از سازمان ها و شخصیت های مهم سیاسی و مذهبی در این روزها، از زحمات و تلاش های شبانه روزی مسئولین رسانه ملی،برای بازتاب عزاداری ها در سراسر میهن اسلامی، در قالب پیام های مختلف،تقدیر و تشکر کرده اند، اما این امور سبب نمی شود که ما اقدامات صدا و سیما را کاملا مثبت تلقی کرده و به مسئولین مربوطه نمره بیست بدهیم.

برای تبیین این مساله، به برخی از خطرات مهمی که به عنوان تهدید جدی پیرامون شعور عزاداری در جامعه امروز با آن مواجه هستیم، اشاره می کنیم تا رسانه ملی با شناخت این مشکلات در برنامه های خود تغییرات اساسی را اعمال کند:

 

1-پخش مستقیم مراسمات مذهبی

سوال مهم در ارتباط با این اقدام رسانه ملی این است که انعکاس عزاداری مردم در شبکه های مختلف آن هم در ساعت های طولانی از روزهای عاشورا و تاسوعا و روزهای قبل از آن چه مشکلی را از جامعه اسلامی حل و فصل می کند؟

آیا پرداختن به شور عزاداری و نمایش تصاویر خسته کننده در ساعت های مختلف شبانه روز،در رسانه ملی کافی است؟ آیا مسئولیت خطیر رسانه ملی با پخش مستقیم از مراسمات مذهبی پایان می پذیرد؟

در پاسخ به این سوال مهم، شاید بتوان جواب های متعددی را بیان کرد از جمله اینکه این تصاویر، نمایش دهنده شور عزاداری مردم، در جای جای میهن اسلامی است و می تواند به عنوان الگویی بسیار مناسب برای کشورهای دیگر، مخصوصا مسلمانان در اقصی نقاط دنیا باشد.



:: مرتبط با: عمومی .اسلامی .قران. ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/28
زمان : 07:59 ق.ظ
یاران امام حسین الگوی یاران امام مهدی
نظرات | ادامه مطلب

کربلا

یكی از نیازهای اساسی منتظران در عصر غیبت، لزوم برخورداری از الگوهای عملی، در مسیر خودسازی و نیز همراهی و مساعدت امام معصوم است، كسانی كه توانسته باشند در عرصه عمل، برای تحقق اهداف و آرمان‌های امام خود، جان فشانی كنند و نمونه‌های روشنی در طریق اطاعت و سرسپردگی باشند و به راستی، چه كسانی شایسته‌تر از یاران امام حسین علیه السلام؟!

یارانی كه امام خود را در تحقق بخشیدن به اهدافش یاری كردند؛ یاران بزرگ و مجاهدی كه عقل بشری از درك مقامشان عاجز است؛ آن‌هایی كه امام معصوم علیه السلام، در وصفیشان فرمود: «فَإنی لا أعلمُ أصحاباً أوفی و لا خیراً أصحابی...؛ من یارانی بهتر و باوفاتر از اصحاب خود نمی‌شناسم.»1

در حقیقت یاران اباعبدالله علیه السلام، معیارهایی را در اختیار ما قرار داده‌اند تا به وسیله‌ آن‌ها، خود را محك زده و با عمل به آن‌ها، خود را برای قیام جهانی و روز باشكوه ظهور، آماده‌تر سازیم.

معرفت و محبت

محبت، حالتی بین محب و محبوب است كه اگرچه از درون و قلب، سرچشمه می‌گیرد، اما در ظاهر و افعال و اعمال محب، به روشنی بروز پیدا می‌كند. محبتی پایدار و حقیقی است كه در پی معرفت باشد؛ چراكه هرچه شناخت بیشتر باشد، محبت شدیدتر و عمیق‌تر خواهد بود. راه ایجاد و تعمیق محبت به ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آن است كه انسان به صاحب الزمان به عنوان مطلوب كامل خویش، معرفت حاصل كند و ابعاد وجودش را بشناسد.

معرفتی كه مورد تأكید ائمه علیهم السلام واقع شده، معرفتی سطحی نیست كه عموم مردم به آن آشنا هستند، بلكه مقصود، معرفتی خاص، با ویژگی‌ها و توصیفاتی است كه در احادیث و ادعیه وارده شده است. مشكل امت اسلام، پس از پیامبر صل الله علیه و آله ، عدم معرفت واقعی به حجت زمان خود بود. كوفیان، امام حسین علیه السلام را می‌شناختند، اما شناخت آنان، محدود به اسم و نسب امام بود، بدون هیچ بصیرت و آگاهی نسبت به مقام والای ایشان.

در مقابل، یاران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از چنان معرفتی به امام زمان خویش برخوردار بودند كه شهادت در راه او را بر زندگی جاودانه در دنیا، بر می‌گزیدند؛ چنان‌چه یكی از یاران امام، این‌گونه به این حقیقت تصریح می‌كند: «الحمدالله الذی شرفنا بالقتل معك و لو كانت الدنیا باقیه و كنا فیها مخلدین لاثرنا المحفوظ معك علی الإقامة فیها؛ خدا را سپاس كه این شرافت را نصیب ما كرد تا در كنار شما به شهادت برسیم و اگر دنیا باقی باشد و ما در آن جاودان باشیم، قیام با شما را بر ماندن در این دنیا ترجیح می‌دهیم.»2

یاران امام مهدی نیز، معرفتی عمیق به ایشان دارند. امام سجاد علیه السلام در وصف آنان می‌فرماید: «القائلین بأمامَتِه؛ آنان به امامت امام مهدی اعتقاد راسخ دارند»6 و این معرفت عمیق، سرچشمه‌ محبتی حقیقی به امام می‌شود؛ به گونه‌ای كه به تعبیر امام صادق علیه السلام«یحفون به و یقونه بأنفسهم فی الحرب؛ آنان در میدان رزم، او (حضرت مهدی) را در میان می‌گیرند و در كشاكش جنگ، با جان خود، از ایشان محافظت می‌كنند»

آنان، وجود امام را نعمتی بزرگ از جانب خدا و مورد سفارش پیامبر صل الله علیه و آله  می‌دانستند.3 در تاریخ آمده است كه در دومین روز محرم الحرام، پس از ورود امام و یارانش به كربلا، آن حضرت خطبه‌ای خواند. آن‌گاه، بُرَیْر از جای برخاست و گفت: «یابن رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم! لقد منّ الله بك علینا أن نقاتل بین یدیك نقطع فیك أعضائنا ثم یكون جدك شفیعنا یوم القیامة؛ ای پسر رسول خدا صل الله علیه و آله! خدای تعالی وجود مباركت را بر ما منت نهاده است تا در ركاب شما نبرد كنیم تا در راه شما اعضای بدنمان تكه تكه شود، برای آن‌كه در روز قیامت، جد شما شفیع ما گردد.»4




:: مرتبط با: عمومی .اسلامی .قران. , امام حسین علیه السلام ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/28
زمان : 07:58 ق.ظ
با چادر به استقبال حضرت ولیعصر (عج) می‌روم
نظرات | ادامه مطلب


وقتی آقایمان حضرت ولی عصر(عج) ظهور کنند، همه با حجاب می‌شوند، پس چه خوب است که از الان برویم به استقبال.


حجاب

محجبه که نبودم هیچ، تو خانوادمون هم هیچکس چادری نیست. از شش هفت سالگی، کنار مادرم نماز می‌خوندم، با یک چادر نماز سفید با گلای ریز که خودش برام دوخته بود. تو همه‌ی بازیام، بدون استثناء، اون چادر همراهم بود. یا به عنوان شنل ازش استفاده می‌کردم، یا دامن یا همون چادر. متأسفانه بزرگ‌تر که شدم، اصلا مسئله‌ی حجاب، جزو مشغولیات ذهنیم نبود. هیچ وقت بهش فکر نکرده بودم! اما مادرم در عین حال که چادری نیست، خیلی مقید و با حجابه. من رو با خودش می‌برد جمکران.

اوایل برام حکم سرگرمی داشت، به خصوص اینکه خالمم با دخترخاله‌هام می‌اومدن. کلی خوش می‌گذشت. بعد از چند وقت، خانواده خالم، از شهری که توش زندگی می‌کردیم رفتند و از قم و جمکران هم دور شدند، اما من هنوزم شب‌های چهارشنبه با مادر می‌رفتم جمکران، ولی دیگه از شیطونی خبری نبود. کنار مادر می‌نشستم و فقط می‌نشستم!

منتظر می‌موندم تا دعای توسل تموم بشه و برگردیم! یک دفعه كه هوا سرد بود، رفتیم توی مهدیه. اونجا برای اولین بار به روضه‌ای که مداح برای امام حسین (ع) می‌خوند، گوش دادم و برای اولین بار گریه کردم، چه گریه‌ای! انگار یک بغضی بود که خودمم ازش خبر نداشتم، اما شکست و چه خوب شکست! بعد از اون، انگار چشم و گوشم آگاه‌تر شدن! اون موقع خبر نداشتم كه گریه برای امام حسین (ع) چه کارها که نمیکنه.

مادرم همیشه به سخنرانی‌های آقای پناهیان که از تلویزیون پخش می‌شد گوش می‌داد. یادمه پاییز بود و منم کنار مادر داشتم به سخنرانی گوش می‌دادم. الان اصلاً یادم نمیاد كه حاج آقا دقیقاً چی گفت، فقط می‌دونم یک جمله گفت که حکم یک تلنگر داشت برای من. از اون زمان به بعد، کلمه‌ی حجاب وارد ذهنم شد و بهش فکر کردم، اما خیلی سخت بود. من عادت نداشتم به اونجور پوشش و سر کردن چادر. برام محال بود!

نیمه‌ی دوم اسفندماه بود، شب آغاز ولایت امام زمان (عج)، و باز هم جمکران. بیست و دوساله بودم، اما هنوز به زیارت آقا امام رضا (ع) مشرف نشده بودم. اون شب دعا کردم و فقط همین رو خواستم! فردا صبحش بلیط گیرمون اومد! رفتم پابوس امامم، چادرم رو از خود آقا خواستم، چون می‌دونستم خودم نمیتونم، خیلی برام سخت بود. روز آخر وقتی داشتیم از حرم برمی‌گشتیم، از مادر خواستم برام پارچه‌ی چادری بگیره، وقتی وارد یکی از مغازه‌های اطراف باب‌الجواد شدیم، مادرم رفت سراغ پارچه‌های چادر نماز! وقتی بهش گفتم چادر مشکی می‌خوام، یکم تعجب کرد. گفت: مطمئنی؟ بعد با کمال میل، بهترین پارچه‌ی چادری رو برام خرید.

وقتی چادر به سر از خونه خارج شدم، یک حس دیگه‌ای داشتم. حس می‌کردم خدا داره نگاهم می‌کنه و بهم لبخند می‌زنه. الان دقیقاً دو ساله که چادری‌ام. تنها دختر چادری خانواده. اون حس رو هنوز هم دارم. آنقدر شیرینه که با همه‌ی دنیا عوضش نمی‌کنم.


:: مرتبط با: عمومی .اسلامی .قران. ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/27
زمان : 08:30 ق.ظ
با چادرم، دوباره متولد شدم
نظرات | ادامه مطلب


سال‌های زیادی بود که دلم می‌خواست چادری شوم، درست از زمانی که دوره راهنمایی درس می‌خواندم، با توجه به اینکه مادر مهربانم نیز چادری هستند، خیلی دوست داشتم هم مانند مادر دنیایی‌ام باشم، هم مادر معنوی‌ام و مادر تمام عالم، حضرت فاطمه (س).


مغرب میں حجاب ، آیۃ اللہ خامنہ ای کے نقطہ نگاہ سے

ابتدا خدا را شاکرم که سعادت چادر به سر کردن را یافتم و دوم، مدیون الطاف مادرم حضرت فاطمه زهرا (س) هستم که نظری به این حقیر انداخت و یاریم کرد؛ و سوم، مدیون فداکاری‌های مادرم که سال‌های سال دخترش را با جان و دل، نگهداری کرده است. سال‌های زیادی بود که دلم می‌خواست چادری شوم، درست از زمانی که دوره راهنمایی درس می‌خواندم، با توجه به اینکه مادر مهربانم نیز چادری هستند، خیلی دوست داشتم هم مانند مادر دنیایی‌ام باشم، هم مادر معنوی‌ام و مادر تمام عالم، حضرت فاطمه (س).

چندین بار هم با مادرم مسئله چادری شدنم را مطرح کرده بودم، ولی وقتی خودت میدانی که انجام تمام کارهایت به عهده فرشته مهربانی به نام مادر است، شرم می‌کنی از اینکه کارش را بیشتر کنی و احیاناً زحمتش را بیشتر! وقتی سال‌های سال روی صندلی چرخ دار بنشینی، دنیایت با دنیای دیگران کمی متفاوت می‌شود.

بحث ترحم و دلسوزی نیست، دنیایت از این جهت متفاوت می‌شود که سعی می‌کنی تا حد توان به همدل همیشگی‌ات، مادر، کمتر زحمت بدهی، سعی می‌کنی خواسته‌هایت را متعادل کنی، سعی می‌کنی روی برخی خواسته‌هایت پا بگذاری چون مطمئنی که رسیدن به خواسته‌ات، باری بیشتر روی دوش دیگری می‌گذارد...

جابجا کردن فرد دارای معلولیت جسمی – حرکتی، آنقدر مشکلات خاص خودش را دارد که با بازگو کردنش، کتاب‌ها نوشته می‌شود، وقتی می‌دیدم که حمل و نقل من با ویلچر (صندلی چرخ‌دار) به اندازه‌ی کافی سخت هست، آن هم با شرایط جسمی من که همیشه درد همراهم است، دردهای استخوانی و جسمی... دلم نمی‌آمد مشکل جمع و جور کردن چادرم نیز به کارهای مادرم اضافه شود، سال‌های سال، مدام به دلم تلاطم می‌افتاد که چادری شوم، اما وقتی یاد جابجایی‌هایم می‌افتادم، سرد می‌شدم؛ و مطمئنم شیطان این کار را می‌کرد، ولی ناگفته نماند که سخت است مستقل نبودن در کارهای شخصی. بگذریم!

قبل از چادری شدن هم حجابم خوب بود، همیشه مقنعه داشتم و پوشش مناسب را رعایت می‌کردم، اجباری در این کار نبود، بالاخص که به خاطر شرایط خاص من، خانواده به من کاری نداشتند و سخت نمی‌گرفتند. همه تصور می‌کردند چون معلول هستم، پس آنقدر هم نباید مقید به حجاب کامل باشم، همین که تا حدودی رعایت کنم کافیست. ولی من همیشه از این مسئله شاکی می‌شدم و می‌گفتم: «چرا؟ لابد فکر می‌کنید چون معلول هستم کسی هم به من نگاه نمی‌کند؟ لابد تصور می‌کنید دل نامحرم هم برای من و امثال من می‌سوزد و با دید ترحم، به ما نگاه گناه آلود نخواهند داشت؟»



:: مرتبط با: عمومی .اسلامی .قران. ,
نویسنده : عظیم جان آبادی
تاریخ : 1392/08/27
زمان : 08:28 ق.ظ
 

 




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic